Just nu...

...har jag ett Norskt surdegsbröd på jäsning, pluggar jag på om könssjukdomar inför No-provet på måndag, negligerar allt som har med (aaaah) melodifestivalen att göra och uttrycker då och då min ilska över beslutet om att förnya kärnkraften i Sverige.

Så, bli politiskt aktiv för en dag och protestera!



Och, kom jag på, världens enklaste recept till dig som ännu inte blivit frälst i smoothies:

1 dl sojamjölk
1 dl hallon eller andra bär
1 liten kravmärkt banan

Mixa (jag vet inte om det är av lathet, men jag tycker om då smoothien inte är helt slät, så att man stöter på hela bitar av banan lite då och då) och servera. En variation är att använda sig av sojamjölk vanilj och tillsätta någon matsked outspädd tranbärsjuice. Vaniljens sötma väger upp bärens syra, och man for en god vitaminkick på morgonen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0