P.S

Tja, nu har det bakats igen, och den här gången blev det PS-mix ur riddarbageriets bröd. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men det blev faktiskt för salt. Jag vet inte om det var jag som vägde fel eller om 30 g som det stod i receptet var på tok för mycket, men salt blev det hur som. I övrigt gott, men inte en alltför stark smak av pumpafrön och sesam. Kunde gott ha varit kraftigare. Kanske att jag låter bli att mixa fröna nästa gång så att det blir mer konkreta bitar, och att jag inte glömmer strö på pumpafrön ovanpå brödet. Det hade sett fint ut tycker jag.



Jag har så fruktansvärt mycket skola just nu, att jag inte riktigt anser mig ha tid till att baka. Det är bara... tre veckor kvar innan jag får mitt första terminsbetyg, och det märks. Jag tror mitt liv heter Plugga just nu. Så, vill ni veta något om Hinduism, buddhism, näringslära, serieskapande eller varför inte optik och akustik; fråga mig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0