Update: Baksten


Jag har nu världens finaste baksten hemma hos mig. Den har inte flyttat in i ugnen än, eftersom den ockuperas av två limpor pumpernickel, men snart ska den få göra sig hemmastadd. I finaste granit är den; svart och grå med rostiga flammor av rött. Ovansidan är så blankpolerad att man kan spegla sig i den. Och tung som en ettåring, det är den dessutom, för den väger nästan 11 kilo. Jag gillar't!

Jag och min syster komponerade även en liten sång till bakstenen, som bör sjungas i rytm à la Pelle Plutt:

Pelle plint, plint, plint
Slog en slint, slint, slint
Tappa sten, sten sten
Föll på ben, ben, ben
In i kammarn efter hammarn
Spika fast sitt ben igen!


Kommentarer
Postat av: Bagarberta

Hej

Vars köpte du din baksten?



Tacksam för svar.

2010-01-22 @ 19:53:36
URL: http://blogg.passagen.se/sonbjo/
Postat av: Bagarberta

Hej

Vars köpte du din baksten?



Tacksam för svar.

2010-01-22 @ 19:54:35
URL: http://blogg.passagen.se/sonbjo/
Postat av: Berit

Mer intressant är kanske för vilket belopp den blev din?

2011-04-06 @ 16:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0