Rooibos

Jag säger aldrig Rooibos-te. Jag dricker rött te, om någon nu frågar. Men det är ju egentligen synd, för Rooibos ligger ju så mycket finare i munnen. Rooibos. En mjuk, bubblande mitt med många o:n som omgärdas av en robust början och slut. Rooibos. ROOIBOS.























Jag dricker rött te i mängder. Kopiösa mängder. Just nu, när jag arbetar på en affisch som ska göras i skolan, blir det särskilt mycket. Men det gör inget. Rött te ska visst lindra besvär som allergier, asta, kolik, eksem och hösnuva. Dessutom innehåller det inte tein som vanligt te gör, och man kan därför dricka rooibos vilken tid på dygnet som helst utan att oroa sig för sömnsvårigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0